نوشته شده توسط : نیما راد

به‌دنبال تشدید آلودگی هوا در سئول، رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد با استفاده از بارورسازی ابرها و ایجاد باران مصنوعی هوای پاک را به این شهر برگرداند.

 

هرجا که هستید، آلودگی هوا یک مشکل اصلی است اما این هوا مخصوصا در سئول (پایتخت کره جنوبی) وضعیت بدی دارد و مقامات دولتی در تلاش برای مقابله با دودی هستند که آسمان شهر را فرا گرفته است. آخرین طرح مون جائه-این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، ایجاد باران مصنوعی برای شستن آلودگی‌های موجود در آسمان است. البته این راهبردی است که قبلا هم ما آن را دیده‌ایم اما هنوز شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد این کار واقعا نتیجه‌بخش است.

این ایده، بارورسازی ابرها (cloud seeding) نامیده می‌شود: معمولا توسط هواپیما، به‌منظور تشویق تشکیل قطرات آب، مواد شیمیایی خاصی در هوا آزاد می‌شود. قطرات آب آلودگی‌های موجود در هوا را جذب کرده و با بارش بر سطح زمین این آلودگی‌ها را از آسمان پاک می‌کنند. به هر حال، تئوری این است. نتایج آزمایش‌های قبلی درمورد اینکه آیا واقعا بارورسازی ابرها تاثیر دارد یا نه، واضح نبوده و خود کره جنوبی هم یک تلاش بی‌ثمر برای ایجاد بارندگی‌های پاک‌کننده‌ی هوا در ماه ژانویه داشته است. از این تکنیک تاکنون برای ایجاد آب‌و‌هوای خوب در المپیک پکن و حل مشکل کمبود آب استفاده شده است اما انواع خاصی از ابرها باید وجود داشته باشند که برای ایجاد باران مصنوعی بتوان روی آن‌ها کار کرد.

البته درمورد میزان اثربخشی بلندمدت این روش برای شستن آلودگی‌های هوا مباحثی وجود دارد. هرچند باران می‌تواند هوا را از وجود ذرات آلاینده پاک کند اما اندازه‌ی تاثیر این روش موردی است که دانشمندان هنوز هم در حال بررسی آن هستند. با این وجود، کره جنوبی قصد دارد تا دوباره این کار را انجام دهد. این پروژه با همکاری چین انجام می‌شود، چرا که حجم عظیمی از ذرات گرد‌و‌غبار ریز موجود در اتسفر کره جنوبی از کشور همسایه یعنی چین می‌آید. ظاهرا باران مصنوعی برفراز دریای زرد به سمت غرب شبه جزیره کره ایجاد خواهد شد.

آلودگی هوا در سئول

این هفته، یک هفته‌ی بد از نظر آلودگی هوا در این منطقه بوده است. آسوشیتدپرس گزارش کرد که سطوح غلظت غبار ریز در روز چهارشنبه در سئول برابر ۱۳۶ میکروگرم در متر مکعب بود (درحالی‌که مؤسسه‌ی ملی پژوهش‌های زیست‌محیطی کره سطح ۷۵ میکروگرم را به‌عنوان وضعیت «خیلی بد» در نظر می‌گیرد). این عدد مرتبط با ذرات فوق ریزی است که قطرشان کمتر از ۲/۵ میکرومتر (PM 2.5) است. سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که باید سطوح PM 2.5 زیر ۲۵ میکروگرم حفظ شود. بر این اساس، شما می‌توانید شدت این مشکل را ببینید.

دولت کره جنوبی همچنین اقداماتی درجهت تعطیلی کارخانه‌های قدیمی که از سوخت زغال‌سنگ استفاده می‌کنند، انجام داده و نیز برای تصفیه‌کننده‌های هوا در مدارس تأمین هزینه‌ی بیشتری می‌کند. باران مصنوعی در پاک کردن آلودگی هوا اثر داشته باشد یا نه، بدیهی است که باید اقداماتی فوری انجام شود. براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت که در سال گذشته منتشر شده است، ۹۳ درصد از کودکان در سرتاسر جهان در حال تنفس هوای آلوده هستند. مبارزه با آلودگی هوا در بلندمدت (و همه‌ی آسیبی که به سلامتی و جهان طبیعی اطراف ما وارد می‌شود) در گرو ایجاد تغییراتی در روش زندگی و تولید انرژی ما است.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

شهرهای مختلف ایران شیرینی‌های محلی خوشمزه‌ای دارند که می‌توانید به‌عنوان سوغات برای دوستان و آشنایانتان خریداری کنید. اگر دوست دارید با شیرینی‌های خوشمزه چند شهر توریستی آشنا شوید، با اسنپ تریپ همراه باشید.

رشت

در میان شهرهای مختلف ایران، رشت بیشترین تنوع غذایی را دارد. علاوه‌بر غذاهای خوشمزه، رشت شیرینی‌های خوشمزه‌ای نیز دارد که رشته خوشکار محبوب‌ترینشان است. گیلانی‌ها این شیرینی خوشمزه را در ماه رمضان می‌خورند و البته اگر در دیگر ماه‌های سال هم به رشت بروید می‌توانید این شیرینی خوش‌طعم را خریداری کنید. در تهیه رشته خوشکار، از آب، مغز گردو، آرد برنج و گندم، روغن مایع، مغز پسته، شکر، دارچین و مغز هل استفاده می‌شود.

رشته خوشکار

شیرینی محبوب و خوشمزه دیگر گیلانی‌ها کوکی است. مرکز کوکی لاهیجان است اما از شهرهای دیگر استان مثل رشت هم می‌توانید کوکی بخرید. کوکی نوعی کلوچه است اما با سایر انواع کلوچه تفاوت دارد. در تهیه کوکی از آرد، گردو، شیر، شکر، کشمش و روغن استفاده می‌شود.

یکی دیگر از شیرینی‌های محلی گیلانی‌ها باقلوای یاس است. در تهیه باقلوای یاس برخلاف سایر باقلواها به‌جای هل، از گل یاس برای عطردار کردن باقلوا استفاده می‌شود. دلیلش هم مشخص است، چون این گل در گیلان به فراوانی یافت می‌شود. باقلوای یاس از شیر، زرده تخم مرغ، بادام، پسته، گردو و پودر قند درست می‌شود. 

تبریز

تبریز شهر شیرینی‌های خوشمزه است. معروف‌ترین شیرینی تبریز باقلواست. باقلوا نوعی شیرینی ترکی است که از کشورهای آسیای میانه به کشورهای دیگر از جمله ایران راه یافته است. در شهرهای مختلف ایران، باقلوا را به شیوه‌های مختلفی درست می‌کنند.

در میان باقلواهای مختلف، باقلوای تبریزی یکی از خوشمزه‌ترین‌هاست. باقلوای تبریزی با آرد، شکر، تخم مرغ، هل و… درست می‌شود و طعم‌های مختلفی مثل پسته‌ای، نارگیلی و بادامی دارد. این شیرینی خوشمزه در اشکال مختلف مربعی، لوزی و لوله‌ای عرضه می‌شود. نوقا هم یکی از شیرینی‌های خوشمزه تبریز است که چیزی شبیه گز است و با سفیده تخم مرغ، شکر، گردو وانیل و ... درست می‌شود.

اگر به تبریز سفر کردید، قرابیه را هم حتما امتحان کنید. قرابیه از شیرینی‌های خوشمزه و گران‌قیمت تبریز است که تبریزی‌ها از آن برای پذیرایی از مهمانان ویژه و خاصشان استفاده می‌کنند. قرابیه درواقع نوعی کلوچه است که به‌دلیل داشتن انواع مغزها بسیار مقوی است. رشته ختایی یا همان باقلوای رشته‌ای هم یکی دیگر از شیرینی‌های تبریز است که بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه می‌شود. با رزرو هتل ازطریق اسنپ تریپ می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. برای رزرو هتل در تبریز به صفحه هتل‌های تبریز با قیمت مناسب مراجعه کنید.

یزد

وقتی حرف از شیرینی سنتی خوشمزه می‌شود، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن می‌رسد، قطاب است. قطاب از آن شیرینی‌هایی است که می‌تواند به‌تنهایی انگیزه سفر به یزد باشد. مردم یزد قطاب را در دو نوع سنتی یزد و عسلی درست می‌کنند. قطاب یزد دو قسمت دارد: لایه خارجی و مغز داخلی. لایه خارجی قطاب نانی است که خمیرش از از آرد گندم، شیر، ماست و زرده‌ی تخم‌مرغ تهیه می‌شود. این نان در روغن فراوان سرخ می‌شود و پس از سرخ شدن در پودر قند غلطانده می‌شود. مغز داخلی قطاب نیز از پودر بادام، هل و پودر قند درست می‌شود. قطاب عسلی هم تقریبا شبیه قطاب یزدی است با این تفاوت که ماده شیرین‌کننده‌اش فرق دارد. در قطاب عسلی برای شیرین کردن قطاب به‌جای پودر قند از عسل استفاده‌ می‌شود.

قطاب

در یزد نیز گونه‌ای از باقلوا به شکل لوز پسته، لوز بادامی یا بیدمشک، لوز نارگیلی، لوز مخلوط دورنگ و لوز ترحیمی تهیه می‌شود که به باقلوای یزدی مشهور است و طعم بسیار لذیذی دارد. حاجی بادام از دیگر شیرینی‌های خوشمزه یزدی‌هاست که از گلاب، زرده‌ی تخم‌مرغ، جوش‌شیرین، پودر قند، هل و بادام تهیه می‌شود. پیش از سفر به یزد برای کم شدن هزینه‌های سفرتان می‌توانید به صفحه رزرو هتل در یزد بروید.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

مدل های دکوراسیون آشپزخانه مد امسال

آشپزخانه قلب هر خانه است و طراحی دکوراسیون آن برای خانم ها بسیار مهم است زیرا دکوراسیون آشپزخانه روی دکوراسیون کل خانه تاثیر میگذارد، اولین چیزی که در دکوراسیون آشپزخانه به چشم میخورد کابینت ها هستند. کابینت ها مهم ترین ملزومات آشپزخانه اند و با توجه به سبک معماری آشپزخانه های امروزی کاملا از تمام نقاط منزل قابل دید هستند پس باید اصولی و حرفه ای دست به انتخاب کابینت آشپزخانه بزنید.دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه جدید با تم سفید مشکی

کابینت های آشپزخانه امروزه از تنوع بالایی برخوردار هستند از نظر جنس، رنگ و مدل. کابینت های مدرن در انواع ام دی اف، های گلاس، ممبران و ... وجود دارند که انتخاب آن ها سلیقه ای است اما کابینت های هایگلاس طرفداران بیشتری دارند.

طراحی دکور آشپزخانه

طراحی دکور آشپزخانه به سبک جدید

برای طراحی آشپزخانه به سبک 2018 - 2019 به کابینت های مدرن، نورپردازی حرفه ای و چیدمان با سلیقه نیاز دارید. انتخاب رنگ کابینت کاملا سلیقه ای است فقط باید بدانید چگونه رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

آشپزخانه مدل جزیره

مدل کابینت های گلاس سفید

کابینت ممبران

دکوراسیون آشپزخانه 2019 شیک

دکوراسیون آشپزخانه عروس

دکوراسیون آشپزخانه عروس با تم تیره

مدل کابینت جزیره

مدل کابینت سفید در آشپزخانه مدرن

آشپزخانه شیک

شیکترین مدل دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه مشکی

دکوراسیون آشپزخانه مشکی رنگ

طراحی آشپزخانه

طراحی دیزاین آشپزخانه شیک



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

آموزش بسیار ساده درست کردن کباب کوبیده

کباب کوبیده کبابی است که برخلاف به نظر برخی ها که می گویند درست کردن این کباب بسیار دشوار است و کباب ما آنطور که میخواهم مانند کباب های بیرون عمل نمی آید،  بسیار ساده و آسان تهیه می شود.کباب کوبیده

کباب کوبیده

درست کردن کباب کوبیده

مواد لازم و زمان پخت کباب کوبیده

نکات درست کردن کباب کوبیده خوشمزه

برای درست کردن کباب کوبیده باید به یک سری از نکات طلایی اما ساده توجه کنید تا بتوانید کباب کوبیده دلخواه و دلچسپ خود را مهیا کنید ضمنا اگر می خواهید که کباب شما به بهترین نحو و مانند کباب های رستوران ها شود بهتر است از این نکات ساده غفلت نکنید.

برای تهیه کباب کوبیده باید از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله استفاده کنید و برای اینکه کباب کوبیده ترد و خوشمزه شود باید از گوشت چربی دار استفاده کنیم .گوشتی که چربی اش کم باشد هنگام ماسا دادن خودش را ول میکند.

کباب کوبیده رستورانی

تهیه کباب کوبیده با گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله

مواد لازم کباب کوبیده

  • گوشت چرخ کرده گوسفندی یک کیلو
  • پیاز 250 گرم
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
  • پودر پاپریکا به میزان لازم (ادویه مخصوص کباب کوبیده)

طرز تهیه کباب کوبیده برای چهار نفر

ابتدا پیازها را پوست می کنیم و با گوشت کوب برقی له میکنیم و به صورت پوره در می آوریم.

دقت کنید پیازها را نباید رنده کنید.

چه مقدار پیاز در کوبیده نیاز است ؟

پیاز مورد نیاز برای کباب کوبیده

پیاز برای کباب کوبیده

پوست کندن پیاز ها برای آماده کردن مواد کوبیده

پیاز در کباب کوبیده

پوره ای مانند کردن پیاز ها برای کباب کوبیده

نحوه درست کردن کباب کوبیده

شکل نهایی پیاز پوره شده

آموزش مرحله به مرحله کباب کوبیده

در این دستور نسبت پیاز به گوشت 1 به 4 است یعنی اگر یک کیلو گوشت داریم باید 250 گرم پیاز استفاده کنیم . پیازهای له شده را به همراه گوشت کاملا ماساژ میدهیم و در حین ورز دادن پودر پاپریکا , نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم تا کاملا مخلوط شوند و گوشت حالت چسبندگی پیدا کند.

هر چقدر گوشت بیشتر ورز داه شود نرم تر و چسبنده تر میشود.

گوشت کباب کوبیده

چرخ کرده آماده ورز دادن

ورز دادن را به مدت پنج دقیقه ادامه می دهیم. بعد از اینکه گوشت حسابی ورز داده شد و به چسبندگی دلخواه رسید در ظرفی سرپوشیده آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری می کنیم .بعد از یک ساعت استراحت گوشت به مدت یک دقیقه دوباره ورز می دهیم. برای این که گوشت به دستتان نچسبد می توانید دستتان را بامقداری آب را خیس کنید.

ورز دادن گوشت کباب کوبیده

ورز دادن چرخ کرده کباب کوبیده 

کباب کوبیده

اضافه کردن پیاز پوره شده به گوشت چرخ کرده

پیاز پوره شده

ورز دادن مناسب گوشت و پیاز پوره شده

پابریکا در کباب کوبیده

اضافه نمودن پابریکا به چرخ کرده ورز داده شده

اضافه کردن نمک و فلفل به کوبیده

اضافه کردن نمک و فلفل به کباب کوبیده در آخرین مرحله

درست کردن مواد اولیه کباب کوبیده

پوشاندن ظرف و نگهداری مواد کباب کوبیده در یخچال

روش سیخ زدن کباب کوبیده و جلوگیری از ریختن مواد کباب کوبیده روی سیخ

به اندازه یک مشت از مایه کباب برمی داریم و بر روی سیخ های پهن قرار می دهیم و با فشار و حالت دست مایه گوشت را به اندازه ای که نه خیلی کلفت و نه خیلی نازک شود سطح سیخ را می پوشانیم. با انگشتتان روی سیخ را فشار دهید تا اثر انگشتان بر روی گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید.

آتش را بر پا کنید سیخ ها کباب را روی آن قرار دهید. فقط دقت کنید که آتش را توسط ذغال و هیزم دایر کرده اید باید صبر کنید تا شعله آن فروکش کرده و تنها ذغال گداخته در منقل شما وجود داشته باشد. این برای این است که در صورتی که از مواد اشتعال زایی همچون نفت استفاده کرده باشید، بوی آن از بین رفته و غذای شما بد بو نشود و یا اینکه دوده هیزم و یا ذغال شما به طور کامل سوخته باشد و بر روی غذای شما ننشیند.

سپس سیخ های کباب را روی آتش بچینید. فقط باید دقت داشته باشید که در ابتدا باید سیخ ها را مرتب و با دقت به دفعات بچرخانید و باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد و کباب از سیخ جدا نشود و وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست و اجازه دهید به آرامی کباب بپزد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 12 / 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نیما راد

آموزش تهیه آش دندونی

آش دندونی یکی از آش های سنتی ایرانی هاست که  از قدیم رسم بر این بوده که اولین دندون بچه که در حال بیرون آمدن از لثه بود این آش را درست کنند و در بین دوستان و همسایگان پخش کنند.و معتقد بودند با خوردن و درست کردن این آش , بقیه دندون های بچه راحتر رشد خواهد کرد.آش دندونی

آش دندونی

آش دندونی خوشمزه

آموزش درست کردن  آش دندونی برای بچه

مواد لازم برای تهیه آش دندونی

  • گندم  پوست کنده   1 پیمانه
  • نخود   1 پیمانه
  • لوبیا قرمز   1/4 پیمانه
  • لوبیا چیتی   1/4 پیمانه
  • پیاز درشت   2 عدد
  • آب قلم یا آب گوشت   1 الی 2 لیتر
  • نمک ، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم
  •  پیاز داغ ، گردوی خرد شده و کشمش برای تزیین  به میزان دلخواه 

 برای درست کردن این آش باید حبوبات را از چند ساعت قبل خیس کنیم و چند بار آب آن را خالی کنیم تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زودتر پخته شوند.

اش دندونی نوزاد

درست کردن آش دندونی نوزاد با طعمی فوق العاده

 همچنین باید گندم را از چند ساعت قبل خیس کنید تا نرم شود.

 طرز تهیه اش دیشلیق

روش درست کردن آش دندونی

 حبوبات را به همراه گندم پوست کنده  و مقداری آب با حرارت ملایم می پزیم تا زمانی که حالت نیم پز پیدا کنند .سپس آب قلم را اضافه میکنیم . اگر آب قلم یا آب گوشت  چربی خیلی زیادی داشت بهتر است کمی از این چربی ها را از روی آن بردارید . سپس پیاز را به صورت نگینی خرد میکنیم و در کمی روغن و زرد چوبه تفت میدهیم تا طلایی شود و بعد به داخل مواد آش میریزیم تا با بقیه مواد بجوشد و کاملا مزه دار شود.و در اواخر پخت نمک و فلفل  را اضافه میکنیم و زمانی که غلظت آش مناسب شد . آش آماده سرو است و میتوانید با پیاز داغ و گردوی خرد شده و کمی کشمش تفت داده  تزیین کنید.

آش دندونی تبریز



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 12 / 1397 | نظرات ()